.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۹۹ درصد برنج تولیدی مازندران سالم است/ کشت ارگانیک در 24 هزار هکتار از شالیزارها
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۹۹ درصد برنج تولیدی مازندران سالم است، گفت: این میزان پایین‌تر از حد مجازی است که در استانداردهای بین‌المللی درباره آلایندگی به فلزات سنگین در نظر گرفته شده است

به گزارش شمال نیوز،عزیزالله شهیدی‌فر در حاشیه مراسم برداشت اولین برنج به صورت مکانیزه در محمودآباد با بیان اینکه اولین برداشت برنج مکانیزه را در این روستا انجام شده است، اظهار کرد: سالانه 210 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به کشت برنج اختصاص پیدا می‌کرد که امسال ۲۰۸ هزار هکتاری بیشترین به زیر کشت این محصول رفته و سطح تولید و عملکرد را با تولید ۵۰۰ هزار هکتار برنج در کشور داریم.

وی افزود: امسال پیش‌بینی ۵ درصدی افزایش عملکرد را در استان شاهد هستیم و نتیجه تلاش کشاورزان و کارشناسان حوزه کشاورزی بوده است؛ نگاه جدی بر بخش تولید برنج در استان حاکم است گه بر این اساس اصول تحقیق، ترویج، بحث فنی، کشت مکانیزه و دستاورد دانش در تولید برنج که از بذر شروع می‌شود در دستور کار قرار دارد..

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار بذر برنج طارم را که توسط موسسه تحقیقات تولید شده به کشاورزان تحویل دادیم، خاطر نشان کرد: در برنامه توزیع بیش از هزار تن طارم اصلاح شده مرکز تحقیقات را به کشاورزان تحویل دادیم تا کشت کنند و افزایش عملکرد کمی وکیفی را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در بحث مکانیزاسیون به صورت جدی وارد شدیم و امروز نزدیک به ۱۰۰ دستگاه نشا کار در کمتر از ۲ سال در اختیار محمودآباد بوده و ضریب کشت مکانیزه را 100 در صد افزایش داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد: در بحث برداشت برنج اعتقاد داریم که مجموع مکانیزاسیون می‌تواند تا ۱۰ درصد افزایش عملکرد در واحد ثبت را از کاشت، داشت و برداشت به ما کمک کند؛ همچنین امسال کمباین‌های با معاینه فنی وارد مزارع می‌شوند.

این مسؤول با اعلام اینکه ۹۹ درصد برنج تولیدی مازندران سالم است، گفت: این میزان پایین‌تر از حد مجازی است که در استانداردهای بین‌المللی درباره آلایندگی به فلزات سنگین در نظر گرفته شده است که این مسئله نشان دهنده این است که به سمت محصولات سالم و ارگانیک پیش می‌رویم.

شهیدی‌فر تصریح کرد: با وجود کارشناسان خبره در جهاد کشاورزی شهرستان‌ها بیش از ۹۵ درصد از شالیزارها تحت مراقبت تلفیقی آفت و بیماری‌ها قرار دارد کمتر مزرعه بوده که کارشناسان ما ندانند آفت و بیماری آن چیست و با کشاورزان تلاش می‌کنند کمترین مصرف میزان سموم را برای برداشت سالم‌تر برنج داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه 24 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران اصلا از کود شیمیایی استفاده نکرده و فقط با روش‌های کنترل بیولوژیک برای تولید برنج ارگانیک و برند گام بر می‌دارند، گفت: برنج شمال کشور سالم‌ترین برنج دنیا از نظر کمی، کیفی و سلامت است چرا که ۱۰ مرکز تحقیقات دانشگاهی کشور از برنج شمال نمونه برداری کردند که بیش از 99.8 درصد برنج مازندران و شمال کشور را تایید کردند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.